Så där ja nu är vi igång.... ja alltså inte vi men firman som vi anlitat för att renovera vår fasad.
Allt började ju bra och gick som det skulle..... tills grabbarna råkade ha ner en takpanna och upptäcker att INGA takpannor sitter fast alls.... tydligen inte bra alls och speciellt inte när man har ett sånt brant tak som vi har.
Japp men dom skall spika fast alla pannor och det blir 4 dagars extra arbete.... ja men ok det kör vi på, det måste ju göras liksom.
Lite senare på dagen upptäcker dom att det saknas underarbete på taket (fråga mig inte vad det är som saknas för jag kommer inte ihåg vad det hetter) men dom kollar på vinden inga fuktskador ännu..... men det kan ju bli! Så beslutet måste tas om vi skall fixa taket nu.... Kanske inte så mycket att fundera på klart det måste göras!
Men priset då... jo tack hela arbetet blev helt plötsligt dubbelt så dyrt än innan.... Jo men vi skiter ju pengar..... :(
Men men vi kommer få ett fint hus.... :)
Antar att det kommer komma mer info om detta pågående arbete!
precis så där hade mamma o pappa oxå... men men det måste göras o som du skrev, det blir bra när det blir klart!
SvaraRadera