Nu var det ett tag sen, så jag får väl försöka sammanfatta den sista tiden lite snabbt.
Viktor har haft semester i två veckor av tre... :( första veckan så var det inge bra väder, byggarna var här och jobbade (det är nära slutet nu) så från kl 7 på morgonen har vi haft bankande och "gubbar" utanför fönstrena, så vi har gjort allt för att hålla oss borta.
Men jag ska inte klaga allt för mycket för det blir super fint och vi kan inte vara mer nöjda med Lundby bygg som vi anlitat. Annars var det nog bara lite öppna förskola och underhållning av den lilla.
Min kära far har nu äntligen gått och blivit pensionär. Dan innan midsommar jobbade han sin sista dag, och det var nog faktiskt med ganska tunga steg han gick därifrån, tänk själva att ha jobbat sen man var 15 år, vad skall man göra nu liksom.... Men han blev avfirad av jobbet så det stod härliga till och på kvällen kom vi och syrrans gäng över och gratulerade den glada pensionären. Pappa om du läser det här, jag kan lova att vi kommer sysselsätta dig efter din "semester" du behöver inte vara orolig... ;)
Sen var det ju midsommar också... :) Märta var här med Roger och Alice, lite fika och Jack fick en 1-års present... en kossa... :) jätte fin! Sen bar det av vidare till midsommarfirande på Djurgårn.... Märta, Rogga och Alice var med, vi plockade även upp Vera och gänget... Men herregud var var det för gamla stofiler som dom hade hyrt in för att fixa dansen och sången.... Man blir mörkrädd!
På kvällen var vi hemma hos syrran och Mats, där blev det sill, grill och annat gott.
Vi tog bussen hem vid kvart i elva, Jack var vaken och Viktor hade aldrig åkt buss i Tuna tidigare.... oj oj oj det var spännande... ;)
Den 28:e fyllde pappa 65 år så lite firande blev det den dan.
Sen har vi haft farmor här,och det är riktigt spännande tycker Jack, han underhåller henne för fullt! ( tur så vi andra får vila lite)
Vera har gjort sin debut på Tunavallen och som stolt moster var jag där och hejade och hade mig! Hon kommer bli en grym fotbollsspelare en dag! ( kom ihåg att det var här ni först läste det)
Barnvakt har vi också haft... :) alltså sååååå skönt. Jack hos mormor och morfar, jag och Viktor på ett hotell, kan inte bli bättre.... Men det var en lite hängig kille som vi fick tillbaka.. :( dan innan kräktes han en gång men mådde bra över natten och på förmiddan så vi genomförde planen, det hade gått bra men som sagt lite hängig och när vi kom och skulle hämta hem honom så skulle han bara äta lunch först, men kräktes på första skeden mat... stackars min lilla plutt! Även Viktor kände sig illamånde och hade feber så vi hade rena rama sjukstugan här på kvällen!
Nu mår alla bra som tur är...
Jaha det blev en låååång sammanfattning av två veckor, har ju hänt riktigt mycket, jag som inte tycker att vi har gjort någonting.... ;)
söndag 3 juli 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar